Great Lakes 4x4. The largest offroad forum in the Midwest banner
1 - 15 of 15 Posts

·
******* Excavator
Joined
·
1,264 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hey all
A few of my friends are looking about doing some trail riding and was lookin at the mounds. I am the only one with a 4x4 however. Would a sport quad get around over there? Any info would be great
 

·
Full Size Chevy
Joined
·
346 Posts
I have seen sport quads over there before. Never had mine out there yet, but I will soon. Mine is 2x4. Not all of it is mud. Should be fine!
 

·
Buy a Fiat! Save the UAW!
Joined
·
14,442 Posts
it would be fine, just don't take on the big puddles if your not sure of how deep they are. the trails at the mound are plenty, the big trucks only use about half the open 240 acres
 

·
Your Message Here
Joined
·
5,856 Posts
the mounds on a quad can be quite fun.
X 10.

I think The Mounds are better for quads than trucks. More trails, more stuff to get into.

I've had my Polaris 500 out there the last two weekends. The dry mud is kinda fun too - like crawling a moonscape.
 

·
Cadillac pimpin
Joined
·
3,632 Posts
yeah its pretty fun on quads... just gotta look out for the deep mud holes.
 

·
Buy a Fiat! Save the UAW!
Joined
·
14,442 Posts
rhino would work, they just don't like deep water.
 

·
"The Situation"
Joined
·
14,415 Posts
X 10.

I think The Mounds are better for quads than trucks. More trails, more stuff to get into.

I've had my Polaris 500 out there the last two weekends. The dry mud is kinda fun too - like crawling a moonscape.
unless you have a truck like mine and dont give a shit about body damage..


Ii've had my 400EX out there plenty and never had a boring time.. theres plenty of sandy areas to open it out and jump a lil.. and tons of nice trails.. just be cautious of the trucks..
 

·
Your Message Here
Joined
·
5,856 Posts
unless you have a truck like mine and dont give a shit about body damage..


Ii've had my 400EX out there plenty and never had a boring time.. theres plenty of sandy areas to open it out and jump a lil.. and tons of nice trails.. just be cautious of the trucks..
Its' true - I watched you in the woods.

I don't jump my quad. 700+ pounds is a lot to get airborne.
 

·
"The Situation"
Joined
·
14,415 Posts
Its' true - I watched you in the woods.

I don't jump my quad. 700+ pounds is a lot to get airborne.
Yep sure is:sonicjay:

Not totally Airborn but i was pushing that pig preatty hard that day.. mine broke early on so i decided to air out the old mans quad cause he wanted to get going home..

 
1 - 15 of 15 Posts
Top