Great Lakes 4x4. The largest offroad forum in the Midwest banner
141 - 160 of 163 Posts
Mijn broer houdt hier ook van en houdt ook van de diesel. Ik vertelde hem dat ik er veel liever een zou hebben met een beproefde 5.3. De kleine dieselmarkt lijkt geen goede resultaten te hebben gehad van merken die het hebben geprobeerd. Ik denk dat diesel 15 jaar geleden een solide keuze was, maar met alle extra onzin tegenwoordig zijn de onderhoudskosten gewoon achterlijk.
$3000-$4000 aan extra nabehandelingscomponenten per voertuig voor een diesel om aan de Amerikaanse EPA-normen te voldoen, is wat de markt heeft gedood. Dit komt bovenop de motorkosten/opgewaardeerde transmissie om het aan te kunnen.

Als iedereen overschakelde op kernenergie, zou dit geen probleem zijn.
Terzijde... Ik was vroeger een groot voorstander van kernenergie en wilde meer reactoren zien gebouwd voor schone energie in ons land.

Welnu... Ik ben de andere dag in een Wikipedia- en YouTube-konijnenhol gevallen met betrekking tot kernwapens en kernreactoren... Ik was geschokt over het aantal ernstige ongelukken met nucleair materiaal in de afgelopen 60 jaar door zowel civiele als militaire organisaties.

Ik ben nu volledig tegen kernenergie. Geweldig idee en technologie, maar het is de menselijke foutcomponent die 99% van deze rampen heeft veroorzaakt (veel ervan heeft niemand ooit gehoord) en het is verre van veilig.

141 - 160 of 163 Posts